تبلیغات
شبکه تخصصی مدیریت دانش - همه ساله در كشور نمایشگاههای بسیاری در حوزه های مختلف علم و فناوری برگزار می گردد. برای جمع آوری، سازماندهی، اشتراک و بکارگیری دانشهای عرضه شده توسط موسسات و شركتها و بعبارت بهتر مدیریت دانش این نمایشگاهها چه باید كرد؟
 
شبکه تخصصی مدیریت دانش
درباره وبلاگ


هدف اصلی تشکیل این وبلاگ به اشتراک گذاشتن اموخته های مدیریت دانش است.
تلاشمان بر این است که هر چند روز یکبار یکی از موضوعات تخصصی مدیریت دانش را مورد بحث و تبادل نظر با جمعی از عزیزان و با  نظارت یکی از برجسته ترین اساتید این حوزه جناب اقای دکتر اخوان قرار دهیم.
در ضمن کسانی که تمایل دارند در شبکه تخصصی مدیریت دانش در تلگرام مرتبط با موضوع وبلاگ عضو شوند شماره خود را برای اینجانب ارسال کنند.



جمع بندی موضوع هفته در كانال مدیریت دانش به آدرس ذیل نیز قابل دسترسی می باشد:
https://telegram.me/knowledge_management

مدیر وبلاگ : مریم فیلسوفیان
مطالب اخیر





با توجه به نظرات دوستان جمع بندی نهایی توسط دکتر اخوان به شرح ذیل انجام پذیرفت:

1. درخواست مستندات و تجربیات شركت ها در مورد یافته هایشان در حوزه دانشی مربوطه و سازماندهی آنها و تنظیم فرمهای مخصوص درج اطلاعات توسط غرفه داران جهت جمع آوری اطلاعات و دانش هر غرفه

2. پایان هر نمایشگاه فرمی در خصوص محتوای نمایشگاه, افراد شرکت کننده, محصولات و ... پر شود تا محتوای ارایه شده در نمایشگاه ها در پایگاه ثبت گردد و تجزیه و تحلیل اطلاعات كسب شده ، پرسش و پاسخها و ...

3. طبقه بندی اولیه و درست موضوعات در نمایشگاه

4 .ارائه نتایج و دستاوردها از نمایشگاه ها در پایان نمایشگاه به صورت بروشور یا کتاب نمایشگاه

5 .چاپ دستاوردهای نمایشگاه های پیشین و ارائه آن به سازمانهای شركت كننده قبل از افتتاح نمایشگاه جدید

6. شناسایی متخصصین و خبرگان در حوزه علم و فناوری مورد نظر و درج اطلاعات آنها در بانک خبرگان

7. ایجاد پورتال جامعی برای ثبت نام تمامی شرکت ها و موسسات برای شرکت در نمایشگاه ها به همراه درج رزومه و سوابق و بروزرسانی پورتال مذکور

8. انتشار کتاب مستندسازی تجربیات برای هر نمایشگاه و ایجاد مکانیزمی جهت استفاده از درس های آموخته شده هر نمایشگاه در جهت پیشگیری از کاهش بهره وری های احتمالی در نمایشگاههای آینده

9. برپایی اتاقهای فکر یا اتاق ایده پردازی بین نخبگان حوزه دانشی در کنار نمایشگاه و ایجاد طوفان فکری و میزگردها و نشستهای تخصصی

10. ادامه دار بودن اتاق های فکر بصورت انجمن های تخصصی و اجتماعات کاری در پورتال به منظور ثبت ، جستجو، تحلیل و بازیابی اطلاعات

11. وجود یک تیم در کنار برگزار کنندگان نمایشگاههای علم و فناوری که بتواند اسپانسرهای مناسب با ایده های هر گروه تحقیقاتی را متناسب با میزان سرمایه مورد نیاز و نوع ایده ارائه شده به افراد پژوهشگر معرفی کرده و یک لینک ارتباطی مناسب را بین هزینه اولیه برای گسترش علم و کاربرد ان به صورت گسترده فراهم آورد.

12. نیازسنجی در جامعه و صنعت به منظور برگزاری نمایشگاه ها می تواند هم فرایند برگزاری نمایشگاه و هم فرایند مدیریت دانش را جهت دار و تسهیل نماید.

13. ایجاد یک بانک ایده و در مرحله بعدی یک بازار ایده در بستر پورتال جامع نمایشگاهها برای بستر سازی تعاملات لازم بین افراد مختلف

14. تلاش در جهت بهره برداری مناسب از دانش های عرضه شده در نمایشگاهها و تجاری سازی آنها و همچنین تلاش برای الگو برداری و بومی سازی دانشهای عرضه شده

15. بازدید آگاهانه بنگاه های اقتصادی از این نوع نمایشگاها باعث آشنایی آنها با راهکارها و دانش های نوین عرضه شده و دعوت از اندیشمندان و شرکتهای ارایه دهنده خدمات در جهت رفع مشکلات بنگاه ها خواهد شد.

16. تحلیل شكافهای دانشی باقیمانده در فاصله بین دو نمایشگاه و برنامه ریزی برای دعوت از صاحبان دانش جهت پر كردن شكافهای دانشی در سال آتی

17. مشخص شدن متولی برای سازماندهی و ذخیره و بکارگیری دانش های نوین در نمایشگاه ها

18. تدوین نقشه دانش نمایشگاه و ارایه آن در پورتال نمایشگاهها

19. ایجاد لایه های پیوند دهنده میان نیازهای صنعت، نخیگان و دانشگاه و حاکمیت (مثل انجمن های علمی)

20. ایجاد سیستمی در بستر اینترنت برای تشخیص نیازها به صورت هوشمند ( چیزی شبیه RRS ولی صرفا در حیطه مورد نظر)

21. تجزیه وتحلیل و نتیجه گیری در پایان کار از هر سه دسته ذینفعان شامل شرکت کنندگان، بازدیدکنندگان و برگزار کنندگان و ارزیابی عملکرد نمایشگاه و تهیه گزارش

22. رقابتی کردن فضای نمایشگاه و دعوت از صاحبان مختلف دانش اعم از داخلی و خارجی

23. بگار گیری مدیر دانش و تیم مدیریت دانش در هر نمایشگاه به منظور شناسایی ، استخراج و مکتوب نمودن دانش و تنظیم در قالب مستنداتی تخصصی و آماده سازی برای قرار دادن روی پورتال یا وبسایت نمایشگاه

24. توجه به فرهنگ كشورهای شركت كننده برای اكتساب دانش در نمایشگاه های بین المللی

25. توجه ویژه به بحث مالکیت فکری و قانون کپی رایت

26. توجه همزمان به مدیریت دانش دو دسته دانش کلی در نمایشگاهها: دانش شرکتها و سازمانهای شرکت کننده از یک طرف و دانش تخصصی بازدیدکنندگان ( ثبت مشخصات فردی و تخصصی و شغلی بازدید کنندگان و مکتوب نمودن نیازمندی ها ، درخواستها و اطلاعات رد و بدل شده بین بازدید کننده و غرفه داران)

27. توجه به دانش مشتریان و دانشی كه میتوانیم از تجربه مصرف كنندگان قبلی كالا یا خدمات ارایه شده بدست آوریم

28. تدوین راهبردها، استراتژیها، قوانین قضایی، قوانین اجرایی، سیاستگزاریها و تعیین نحوه نظارت بر موسسات شرکت کننده برای دانش عرضه شده

29. دسته بندی موضوعی دانش در هر نمایشگاه و هوشمندی در بستر سازی و چیدمان شرکت ها در نمایشگاه و آماده سازی عرصه برای قدرت نمایی و عرضه بهتر دانش

30. استفاده هدفمند از تكنیكهای مولد پروتكل (همانند مصاحبه، مشاهده، فیلمبرداری و ...) و تحلیل پروتكل برای مدیریت دانش در نمایشگاه

31. برگزاری کنفرانس ها و جلسات بعد از اتمام نمایشگاه جهت جمع بندی

32. ایجاد یک بازار تجاری مجازی و همیشگی مثل alibaba.com و تشکیل گروه های ساماندهی اطلاعات و جذب اسپانسرها

33. . ایجاد یک نهاد یا سازمان صرفا مختص مدیریت دانش نمایشگاهای برگزار شده در سراسر کشور و ایجاد یک بستر مناسب با هدف شناسلیی، ثبت و بکارگیری اطلاعات و دانش موجود در نمایشگاهها و نیز شناسایی دقیق جامعه ذینفعان دانش برای برقراری تعاملات دوسویه در راستای کمک به پیشرفت علمی و کار آفرینی در جامعه

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 18 خرداد 1398 01:04 ق.ظ

Aw, this was a really nice post. Finding the time and actual effort to create a very good article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and never seem to get anything done.
شنبه 31 فروردین 1398 12:52 ب.ظ
工場の生産技術は熟練していますロレックススーパーコピー、 ルイヴィトンスーパーコピー、エルメススーパーコピー
شنبه 31 فروردین 1398 12:51 ب.ظ
スーパーコピーブランド専門店!スーパーコピー時計偽物N級品
شنبه 17 فروردین 1398 04:58 ب.ظ
高い品質、激安、送料 無料,ルイヴィトン,シャネル,グッチ,エルメス,クロエ,ルチェ&ガッバ―ナ,バレンシアガ,ボッテガ?ヴェネタ,ミュウミュウ,クリスチャンディオールその他
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 04:12 ب.ظ
I'm extremely pleased to find this web site. I want to to
thank you for your time due to this fantastic read!!
I definitely loved every bit of it and I have you book-marked
to check out new information in your website.
دوشنبه 19 تیر 1396 05:59 ب.ظ
Hi mates, how is all, and what you want to say on the topic of this
article, in my view its really remarkable designed for me.
یکشنبه 4 تیر 1396 09:11 ب.ظ
بسیار ریشه از خود نوشتن در حالی که صدایی دلنشین اصل آیا واقعا نشستن کاملا با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر پاراگراف شما در واقع قادر به من مؤمن متاسفانه فقط برای بسیار در
حالی که کوتاه. من هنوز
مشکل خود را با فراز در مفروضات و یک ممکن است را سادگی
به پر همه کسانی شکاف. در صورتی
که شما در واقع که می توانید انجام من خواهد قطعا
تا پایان تحت تاثیر قرار داد.
جمعه 25 فروردین 1396 06:49 ب.ظ
I am really glad to read this website posts which contains lots of useful information, thanks
for providing these kinds of data.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :