تبلیغات
شبکه تخصصی مدیریت دانش - راهکارهای بومی و متناسب با بافتار ایران، در مسیر توسعه تجاری سازی دانش و اقتصاد دانش بنیان در سطح دانشگاهها چیست؟
 
شبکه تخصصی مدیریت دانش
درباره وبلاگ


هدف اصلی تشکیل این وبلاگ به اشتراک گذاشتن اموخته های مدیریت دانش است.
تلاشمان بر این است که هر چند روز یکبار یکی از موضوعات تخصصی مدیریت دانش را مورد بحث و تبادل نظر با جمعی از عزیزان و با  نظارت یکی از برجسته ترین اساتید این حوزه جناب اقای دکتر اخوان قرار دهیم.
در ضمن کسانی که تمایل دارند در شبکه تخصصی مدیریت دانش در تلگرام مرتبط با موضوع وبلاگ عضو شوند شماره خود را برای اینجانب ارسال کنند.



جمع بندی موضوع هفته در كانال مدیریت دانش به آدرس ذیل نیز قابل دسترسی می باشد:
https://telegram.me/knowledge_management

مدیر وبلاگ : مریم فیلسوفیان
مطالب اخیر


نظرات دوستان:

_ زمانی که دانشگاه چیزی برای عرضه نداره و صنعت هم حاضر به پذیرش هزینه های تحقیق و توسعه نیست، صنعت به سمت مونتاژ پیش میره! گرچه که الان تو خیلی صنایع انتقال تکنولوژی و دانش فنی هم داریم و بخشی از بازار رو مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری تأمین میکنه، تا مرحله انتقال دانش به مراکز رشد و پرورش ایده اجرا میشه ولی اینکه ایده های پرورش یافته به صنعت برسند، درصد خیلی کمی داره و بعضی ایده ها هم در همون مراکز رشد به سرقت میروند. البته در صورتی که بودجه در تمامی مراحل تخصیص داده شده باشد باید به صنعت حق داد که خیلی ریسک نکنه. حاشیه سود یک شرکت مگه چقدره. به علاوه درآمدزایی از طریق دانش ایجاد شده دوره بازگشت طولانی داره (حتی تا 15-10 سال) سیاست‌های کلان اخیر نظام هم دقیقا در راستای تکمیل همین چرخه است . مشکل اینه که سیاست‌های ابلاغی رو کامل و در یک مجموعه اجرا نمیکنیم! در صورتی که معمولا پکیج کامل دیده شده یعنی تحقیق و توسعه، ارزش‌آفرینی، اقتصاد و بازار همه با هم دیده شده ولی اثرگذاری بر اقتصاد و بازار خیلی سخت تر و کندتر از اثرگذاری بر روند تحقیق و توسعه و ایجاد مراکز رشده (عطیه بورونی)

_ اقتصاد دانش بنیان به نظر بنده در راستای راهبرد کاهش درآمد نفتی و کسب درآمد از طریق فروش دانش و نوآوری است. باید سازمان ها دانش بنیان شوند به دانشوران و خلق و تسهیم دانش ارزش مضاعف داده شود. به نظر میرسد نظام مدونی برای حفظ دانش و تبدیل آن به نوآوری وجود ندارد. طرحی در سازمانها ی دولتی برای عقد قرارداد با شرکتهای دانش بنیان و. دانشگاهها از سال گذشته بوجود آمده است و بسیار مفید فایده بوده، امکان تدوین قرارداد و تفاهم نامه با اساتید دانشگاه را بوجود آورده است ولی مشکل این است که ان هنوز ادبیات مشترک بین خواسته های مدیران دولتی و توانایی اساتید دانشگاهی بوجود نیامده است. (مولود محرابیان)

_ به نظر من مهمترین عامل حمایت دولت است (مریم فیلسوفیان)

_ نظام در تدوین و تبیین سیاستهای خود تعیین كننده ترین فاكتور كه همان اقتصاد و بازار است را نادیه گرفته و طبق معمول كاملا دستوری و غیر كارشناسانه اقدام به ایجاد پاركهای فناوری نموده است. نمونه های موفقی همچون سیلیكون ولی به گونه ای كاملا متفاوت با ما عمل میكنند. در اقتصادهای موفق دنیا چیزی بنام پكیج،آن هم بصورت دستوری و ابلاغی نمیبینیم بلكه این بازار است كه براساس فاكتورهای معین خود نیازها(دانشی و .....)را شناسایی كرده و در راستای آن حركت میكند.احساس من این است كه دوستان نگاهی كمابیش دولتی به مقوله مدیریت دانش در سطح كلان دارند كه در مباحث قبلی نیز رد پای آن كاملا مشهود بود. (علیرضا مروجی)

_ 1.یکی از مهمترین نکات که در یکی از موارد و موضوعات قبلی هم به آن اشاره گردید خلق های قانونی در حوزه مدیریت دانش و بالاخص قوانین کپی رایت و مالکیت فکری می باشد که همه جا ردی از خود بجا میگذارد حتی در ارتباط صنعت و دانشگاه2. با مشاهده نزدیک واحدهای پژوهشی نهادهایی دولتی و حتی خصوصی متوجه میشویم که حدود 90 درصد حمایت‌هایی از پایان نامه ها و مقالات و ابتکارات نمایشی بوده و بهره برداری از دانش به کندی و به سختی صورت میپذیرد. چقدر پروژه پژوهشی تعریف میشه چقدر هم هزینه میشه ولی اثر بخشی ندارند. جذب بودجه در واحد پژوهش یک فاکتور در ارزیابی تلقی میشه نه اثر بخشی جذب بودجه.3. البته تنها یک راهکار بومی نشده است.4.اینکه از مدل و نحوه KTP ها استفاده کنیم. ( knowledge transfer partnership) (مهدی مهریار)

_1.توجه همزمان به نقش دولت، صنعت و دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، كه از آن به مارپیچ سه گانه یا triple helix تعبیر می شود. یكی از راهكارها میتونه جهت دار كردن گرنت اساتید دانشگاهها باشه، گرنت پژوهشی ، در اختیار اساتیدی كه در جهت تجاری سازی دانش حركت می كنند گذاشته بشه 2. یك راهكار میتونه گرفتن نیازها از صنعت و تعریف پایان نامه ها متناسب با نیازهای صنعت باشه، متاسفانه بسیاری از تزهای ارشد و دكتری در دانشگاهها، بیشتر بدنبال توسعه مفاهیم نظری هستند...3.فعال كردن دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاهها میتونه به اجرایی كردن راهكار فوق كمك كنه.5.حركت به سمت نسل پنجم تحقیق و توسعه و نوآوری باز، بواقع تحقیق و توسعه بعنوان بخشی از سیستم نوآوری و شامل همه ذینفعان از قبیل تامین كنندگان، مشتریان، رقبا و غیره می تواند راهكار دیگری قلمداد گردد.

با مطالعه سیر تحول دانشگاه‌ها با سه نسل دانشگاهی روبرو می شویم:  نسل اول دانشگاه‌ها آموزش محور بوده و رسالت خود را در تربیت نیروهای انسانی و گسترش علم می‌ دیدند. توسعه فناوری باعث شد دانشگاه‌ها کم کم به سمتی بروند تا نیازهای پژوهشی را پاسخ بدهند که امروزه نیز بسیاری از دانشگاه‌های کشور در این دوره که نسل دوم دانشگاه‌ها می‌باشد با عنوان دانشگاههای پژوهش محور شناخته شوند. ولی امروزه دانشگاه در دنیا رسالت خود را در این می‌بیند که بحث نوآوری و کارآفرینی را توسعه دهد و دانشگاه‌های بزرگ جهان عموما وارد نسل سوم که دوره "کارآفرینی" است شده‌اند. به نظر می رسد برای پاسخ به موضوع هفته، می توان حركت به سمت دانشگاههای نسل سوم یا دانشگاه كارآفرین را راهكاری دیگر قلمداد نمود...توسعه مراكز رشد در دانشگاهها و توجه به پاركهای علم و فناوری یكی از راههای حركت به سمت دانشگاه كار آفرین می باشد. (دکتر پیمان اخوان)

_ از مدل های به کارگیری نو اوری هم میتوان کمک گرفت که مدل هایی مثل سازمان، فناوری، محیط کمک کننده است، ابعاد سه گانه باید بررسی بشود، محیط سازمانی ایران و مشخصا فصای دانشگاهی چه تفاوت هایی دارد، خود دانش و فناوری های مرتبط چه تفاوت هایی دارد و همچنین محیط و فضای کسب و کار چه تفاوت هایی دارد، که در مرحله بعدی شاید مدل های بلوغ هم بتوان تدوین کرد(گلناز اژدری)

_ به نظر می رسد كه طراحی و پیاده سازی مدل مدیریت دانش متناسب با بافتار ایران می تواند در راستای تحقق جامعه و اقتصاد دانش بنیان موثر واقع شود. البته لازم به ذكر است كه قبل از پیاده سازی هر طرحی بایستی زیربنا یا زیرساخت های لازم فراهم گردد و به نظر می رسد كه حمایت دولتی یكی از مهم ترین عوامل در راستای تحقق چنین هدف بزرگی است. به نظر می رسد كه بكارگیری مفهوم اینده نگاری و طراحی مدلهای اینده نگر در سطح كلان پاسخ مناسب تری باشد. زیرا كه مقوله اینده نگاری با دید كل نگر و جامع و با برد زمانی طولانی موضوعات و سیستم ها را واكاوی می كند و راه حل های جامع تری را ارائه می دهد.( معصومه نبی زاده)

_ دانشجویان خلاق میتوانند در همان مدت تحصیل و دانشگاه در شركتها و سازمانها مشغول شوند تا دانش بالقوه خود را بالفعل كنند . البته این با كارو زی كه همه از زیرش در میرن فرق داره. و این میتواند تشویقی باشد برای دیگر دانشجویان كه بیشتر به كاربرد دانشی كه یاد میگیرند و دارند بیندیشند. و این میتواند تشویقی باشد برای پیدا كردن شغل و مسیر اینده مورد نظر خودشان هم.(راحله)

_ بومی سازی حتما نباید ساختار رویکرد تولید را تحت الشعاع قرار بده ؛ به نظر من می تونه فرایندها را تغییر یا تنوع موضوع باشه. البته تولید دانش بومی می تونه ترکیبی از مهندسی معکوس ، تحقیقات آزمایشگاهی و گردش فرآیند های ترکیبی از دانش نوین باشه و این امر ابتدا در دانشگاه بعد مراکز تحقیقات و شرکتهای دان بنیان صرف یا محصول محور ایجاد بشه(رضا نعمتی)

_ به نظرمیرسدیکی ازچالشهایی که درحال حاضرگریبانگیر محافل علمی کشورمان است انتقال علم ودانش ازسایرکشورهاباالگوهایی که درکشورمبداتولیدعلم نتایج مقبولی داشته باهمان سبک وسیاق است درحالیکه بهره برداری ازعلوم سایرکشورهابخصوص علوم انسانی من جمله مدیریت دانش که اجمالا ازپیچیدگی بالاتری برخوردار است میبایست انطباق باشرایط کشور مقصدباشدوبه اصطلاح بومی شود اگرماهنجارهایی خاص که برگرفته ازریشه های اسلامی ایرانی داریم دانش انتقال یافته نیز باید بااین ارزشهاوفرهنگ ایرانی منطبق گردد ومیباید دانش مفیدو ارزشمند راازسایر مراکز تولید علم ودانش گرفته و بومی سازی کنیم بعد بکارگیریم پس یکی ازراهکارها نیازسنجی جامعه به دانش منتهی به اقتصاد وتجارت یا اقتصاد دانش بنیان است وازآنجا که مراکز علمی ودانشگاهها معمولا به نظام دهی دانش گام برمیدارند لذا تولید دانش وانتقال دانش باید جهت گیری دانش بنیانی باید داشته باشد. ارتباط موثر دانشگاه صنعت و دولت که نظریه جدیدی است. نیاز صاحبان صنایع وفعالان تجاری همواره به این است که دانش جدیدتری نسبت به رقبا داشته باشند درواقع نیازسنجی دانش بعد جستجوی دانش مورد نیاز سپس بومی سازی وانطباق آن بانیاز متقاضیان راهکار دیگری است.درحال حاضر که صاحبان صنایع باشرایط ویژه به کارخود ادامه میدهند تنها دانش جدید بومی شده آنها را دراین شرایط خاص حفظ میکند.(مصطفی نجاتی)

_ triple helix , quadruple helix, n-tuple helix به نظر می رسد در مسیر اقتصاد دانش بنیان و پویایی نوآوری یکی از مبانی محکم و قابل بهره برداری است. به نظر میرسد استفاده واقعی از تجارب کشورهای توسعه یافته با نگاه کارکردی و نه کپی سازی محض، یکی از اقدامات موثر است البته آینده پژوهی و دید آینده نگرانه و نوآورانه در این مسیر از بدیهیات و الزامات است. همانگونه که دوستان می دانند، سیستم (نظام) ملی نوآوری وجود دارد و روابط بین ارکان آن باید توسعه یابد و تقویت شود در جهت ارتقای ظرفیت نوآوری و تولید و کاربست دانش. به اشتباه در بین برخی از حتی مجامع علمی هم عنوان « ایجاد یا تدوین » در این باره متداول شده است.فرمایش ابلاغی رهبری هم توسعه و ساماندهی است ... و نه ایجاد یا تدوین... (ضرغامی)

_ تا زمانی که اساتید دانشگاه ها را بصورت تک بعدی و برای ارتقا در مسیر چاپ مقاله ISI سوق می دهند از دانشگاه ها نتیجه مناسبی برای صنعت بدست نمی آید. شما ببینید دانشگاه های آلمان و ژاپن چقدر ISIچاپ می کنند. چقدر در تولید فناوری مشارکت دارند. به آمار تولید مقاله های آمریکا دقت فرمایید. 90%نویسندگان سریال مقاله نویسی مربوط به نویسندگان عرب، ترک، ایرانی، ویتنامی یا چینی است. اصل اساتید مجرب آنها در پروژه های صنعتی هستند. پیشرفت آنجا حاصل می شود. در حالیکه اساتید دانشگاه های ایران را به ISI سرگرم کرده اند.(مهرداد کازرونی)

_ چنانچه می خواهیم مدیریت دانش کار.بردیتر و متناسب با بافتار! کشور, بهره وری بیشتری را بدنبال داشته باشد باید از مدارس شروع کنیم نه از دانشگاهها.روشی که در مورد جشنواره های دانش آ موزی نظیر خوارزمی موجود است و می تواند در ساختار آ موزش و پرورش عمومیت بیشتری داده شود.بدیهی است.آ موزش مفهوم تبدیل دانش به ثروت بعنوان یكی از اهداف آ موزش عمومی از ابتدایی تا پایان متوسطه بجای کنکور محوری باید در نظر گرفته شود، استفاده از دانشجویان رویکردی است که امروزه کارفرمایان و خصوصا مجموعه های نوپا در صنغت به آ ن اقبال دارند تا هزینه کمتری در زمینه هایی که نیاز به تخصص مدیریتی دارند داشته باشند . اساسا سپردن پروژه های اساسی مدیریتی با پرهیز از به کارگیری مشاورین مجرب خود می تواند آ فتی باشد که اصلاح آ ن در سازمانها و صنعت هزینه زیادی خواهد داشت لذا تا زمانی که ظرفیت و پذیرش دانشجو در رشته ها متناسب با نیاز صنعت نباشد دفتر ارتباط با صنعت فقط برای کاراموزی صوری کاربرد دارد.یکی دیگر از مشکلات اینست که پیچیده و قلمبه سلمبه صحبت می کنیم در حالی که صورت مسئله خیلی ساده است و تكرار آ ن به صور مختلف کمکی به یافتن پاسخ نمی کندباید با تمرکز بر هدفهای کوچک و قابل دسترسی و عینی به اهداف بزرگتری که مطرح می کنید دست پیدا کرد (سید پیمان خادم الحسینی)

_ یکی از معضلات در این زمینه بروکراسی زیاد در استفاده از پتانسیل دانشگاههاست، وقتی صنعت هیچ فرقی بین استاد دانشگاه و پیمانکار ساختمانی نمیبینه و هر دو باید برای تعامل یک مسیر رو طی کنند عدم انگیزه ایجاد میشه من تجربه خوبی در این زمینه دارم در یک صنعت بجای عقد قرارداد با اساتید قراردادهای تنخواهی رو راه انداختیم و خیلی خوب جواب داد. (داوود محمدزاده)

_به نظر من ایجاد شبکه های ارتیاطی مجازی و واقعی و برگزاری اجتماعات با حضور افراد درون کسب و کار و صنعت با دانشگاهیان میتونه در تبادل اطلاعات و توسعه تجاری سازی طرح ها موثر باشه، هم اکنون اینگونه شبکه های ارتباطی نقشی بسیار اساسی در ارتباط بین متخصصین و کارفرمایان و کارآفرینان دازند. یکی دیگر از راهکارها می تواند آموزش چگونگی تجاری سازی طرح ها و پروژه ها و آموزشهای مالی و روشهای کسب و کار مبتنی بر دانش باشد . متاسفانه جای خالی آموزشهایی که راه های عملی تجاری سازی و راه اندازی کسب و کارها را در دوران تحصیل به دانش آموزان و دانشجویان نشان بدهد به شدت در نظام آموزشی ایران احساس می شود بر این اساس ارتقا دانش اقتصادی و بینش مالی و برانگیختن شم تجاری دانشجویان و ترغیب آنها به ایده پردازی خلاقانه و متناسب با نیاز جامعه و پیاده سازی و اجرای ایده ها و کسب سود می تواند راهکاری برای توسعه اقتصاد دانش بنیان باشد.راهکار بعدی میتواند استفاده از دانشجویان و متخصصین بومی هر منطقه برای توسعه تجاری پروژه ها باشد. همانطور که می دانیم معضل امروز ایران مهاجرت نخبگان به شهرهای بزرگ می باشد و اکثر دانشجویانی که از روستاها و شهرستانها به مراکز استانها برای تحصیل می روند دیگر به شهرهای خود بازنمیگردند و بافت شهرهای کوچک و روستاها خالی از متخصصین شده و منطقه پس از مدتی دچار رکود و رخوت اقتصادی میشود.اگر بتوان با گسترش امکانات و منابع به مناطق محرومتر شرایط ماندن و جذب دانشگاهیان و فعالیت تجاری مبتنی بر دانش و تخصص آنها را فراهم نمودبه یک عدالت در توزیع نخبگان در جای جای ایران خواهیم رسید و پتانسیلهای دست نخورده هر منطقه فعال و قابل بهره برداری و تجاری سازی خواهندشد.راهکار دیگری که به نظر میرسد این است که با توجه به بافت جوان کشور و تعداد بالای دانشجویان در اغلب رشته های صنعتی و فنی وبا توجه به ذهن خلاق دانشجویان استفاده از روشهایی مانند برگزاری استارت آپ ها و حمایت از ایده های کاربردی نوین توسط دولت و بخش خصوصی می تواند زمینه مناسبی برای تجاری سازی دانش در کشور باشد. همچنین با توجه به ازدیاد تعداد افراد تحصیلکرده در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد و توان بالای پژوهشی و علمی این افراد بتوان با تولید دانش مخصوصا در علوم hightech مانند ژنتیک و نانوتکنولوژی در ابنگونه دانشها سرآمد شده و از آموزش و انتقال دانش به دیگر کشورها کسب سود نمود، مانند کاری که هم اکنون اکثر کشورهای توسعه یافته در حال انجام آن هستند و خود را از معضلات تولید و مشکلات زیست محیطی رها کرده و به تولید دانش سطح بالا و فروش آن به دیگران مشغولند (امیر حسین ابراهیمی)

_ تبادل دانش،افکار و هم اندیشی بین رشته ای و کار تیمی می تواند خیلی راهگشا باشد.معمولا مشکلات صنعتی با تلفیق چند حوزه دانشی یا مهارتی بهتر حل شده که همان تجاری سازی دانش و نتایج حاصله خواهد بود(احمد یاری)

_یک راه میتواند گرفتن اسپانسر از صنایع برای پایان نامه های دانشجویان باشد. و تصویب طرح های پژوهشی عملی در دانشگاه ها(الناز رفیعی پور)

_ ساختار ارتقای اساتید در دانشگاه ها اساسا با مسیر توسعه تجاری سازی دانش و اقتصاد دانش بنیان همخوانی ندارد. دوستان دانشگاهی می دانند که این مسیر نیازمند کار گروهی و چندین سال کار پی در پی است که ممکن ایت سال ها منجر به مقاله ای نشود که با این ترتیب تستاد مربوطه با جرایم سنگین رکود علمی مواجه شده و از کرده خود پشیمان. هم اینک مشتری دانشگاه ها خکد اساتید هستند که نه برای نیاز جامعه بلکه برای ارتقاء خود تلاش می کنند و این امر ناشی از سیاست های غلط وزارت خانه و همچنین دلخوش کردن خود به آمارهای منتشر شده جهت رتبه علمی کشور است که نقل محافل کنیم ولی کو اثرش در جامعه و صنعت.(افشین کازرونی)

_ به نظر من نیازهای تحقیقاتی سازمانها باید در جایی متمرکز بشود و دانشجویان موظف شوند در زمان تصویب موضوع خود، این تحقیقات را در اولویت قرار دهند و در زمان دفاع نیز ابتدا سازمان دستاوردهای حاصله را ارائه کند و بعد دانشجو دفاع کند، بسیار موثر خواهد بود.(رضا مصفا)

_ متاسفانه اتفاقی که در کشور میفتد بسیار نامطلوب است. صنعت هزینه به نسبت زیادی را صرف پژوهش میکند که من در بسیاری از سازمانها اعداد نجومی را میبینم. دانشگاه هم کار خودش را میکند و به بیان اساتید همین گروه هزینه صرف تولید مقالاتی میشود که ... . دولت هم که انواع و اقسام مصوبات و آیین نامه ها و ... را برای این امر تصویب کرده است. اما در عمل علی رغم همه تلاشهای این سه گانه اوضاع آن گونه است که هیچکس راضی نیست. مشکل این است که نظام وجود ندارد. نظر من این است که مشکل اصلی پول نفت است. شرکتها و دانشگاهها اگر برای این هزینه هایی که میکردند به دنبال ارزش افزوده بودند به تدریج این نظام شکل میگرفت. این نظام با فشار بیرونی ایجاد نمیشود(امید متولیان)

_ این مشکل تا وقتی که ذهنیت اساتید ما درباره حقوق خودشان و دیگران تغییر نکند، حل نمی شود. در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات بخش خصوصی آن است که هنگام کار با دانشگاه، مسئولان حقوق و دستمزد خود را با آن ها می سنجند. مثلا میگویند من استاد ساعتی 20 هزار تومن میگیرم. چرا فلانی با لیسانس باید ساعتی 50 هزار تومن بگیرد این می شود که بخش خصوصی سراغ دانشگاه نمی رود. بالطبع صنعت هم سمت دانشگاه نمی رود.برای همین دانشگاه ما به سمت کارآفرینی نخواهد رفت تا وقتی که ذهن استاد ما آن است که حقوقی بالاتر از حقوق هیات علمی نباید باشد(هاجر عطاران)

_ شرکتها و سازمانهای ایرانی بهتر است مراکز تحقیق و پژوهش داخلی راه اندازی کنند و دست به دامان دانشگاه نشوند. پژوهشگران دانشگاهی که ارتباط چندانی با صنعت نداشته اند در خلا نظریه می دهند(مرتضی نوشاد)


با توجه به نظرات دوستان جمع بندی نهایی توسط دکتر رضائیان به شرح ذیل انجام پذیرفت:

از مشارکت دوستان و طرح دیدگاهها ونقطه نظرات حقیقتا درخور توجه ایشان در خصوص موضوع هفته بی نهایت سپاسگزارم.اهم نکاتی که مطرح گردید در سه دسته بندی کلی تقویت اکوسیستم نوآوری، تقویت ساختاری و تقویت کارکردی، میگنجد که به شرح ذیل می باشند:

1. اقدامات انکوباتوری و کاتالیزوری لایه سیاستگذار با رویکرد هوشمندی سیاستی و اینده نگرانه در تنظیم و اجرای بسته های سیاستی به عنوان قطب نما، هماهنگساز و حمایتگر حرکت کل بازیگران چرخه تجاری سازی دانش به ویژه بخش خصوصی به عنوان بازیگر کلیدی و ناجی؛

2.کارامدسازی نظام حقوق مالکیت فکری؛

3. آموزش، گفتمان سازی و تنظیم ساختار ذهنی افراد جامعه از سطح مدارس و چه بسا مهد کودکها در ارتباط با بحث کارافرینی و نوآوری؛

 4. تقویت سرمایه اجتماعی بین شبکه ذینفعان به منظور افزایش درجه انسجام شبکه های علم به ثروت؛

5. ایجاد انگیزه در ثبت شرکتهای دانش بنیان توسط اساتید به شرط بکارگیری دانشجویان؛

 6. استفاده از مدلهای سیستمهای نوآوری به عنوان ابزار تمرکز تحلیلی سیستم ساز و سیستم بین در یکپارچه سازی دولت، صنعت، دانشگاه، بخش خصوصی و مردم و شناسایی حلقه های مفقوده در تکمیل زنجیره تجاری سازی دانش و تبدیل ایده به محصول به کمک نهادهای میانجی مانند کریدورهای تجاری سازی، موسسات ارایه خدمات و مشاوره در ثبت و بازاریابی دانش و...؛

7.شبکه سازی مراکز تحقیق و توسعه، مراکز رشد و پارکها به منظور ایجاد هم افزایی از طریق همجواری، همزمانی، هم مکانی و هم تکاملی؛

8. ایجاد نهادهای ارتباط با دانشگاه در دل صنعت؛

9. تقویت کارکرد دپارتمانهای نوآوری و ارتباط با صنعت و بازار دانشگاهها در ساماندهی کاراموزیها و پایان نامه های دانشجویی در راستای حل مشکلات مردم و اینکه شرط دفاع از تز دانشجو و ارتقای اساتید، حل یک مشکل صنعت، بازار و مردم باشد و نه مقاله ای اس ای؛









نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
شنبه 18 خرداد 1398 01:04 ق.ظ

Good day! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good success. If you know of any please share. Many thanks!
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 03:05 ب.ظ
コピーブランド通販店で一番信用のある店なので、お届いた商品は絶対にサイトに掲載した写真と同じで、お客様の個人情報の
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 03:10 ق.ظ
ブライトリングコピー代引き、シャネルコピー代引き、オメガコピー代引き、フランクミュラーコピー代引き
یکشنبه 18 فروردین 1398 04:30 ب.ظ
ブランドコピーインターネット通販総合ショッピングサイトでございます。スーパーコピーブランドは顧客満足度No.1で
جمعه 3 آذر 1396 04:50 ب.ظ
من امروز بیش از 4 ساعت در حال گشت و گذار بودم، اما هرگز پیدا نشدم
هر مقاله جالب مثل شما. برای من خیلی ارزش دارد
به نظر من، اگر تمام صاحبان سایت و وبلاگ نویسان ساخته شوند
محتوای خوب همانطور که شما انجام دادید، شبکه بسیار مفیدتر از همیشه خواهد بود.
یکشنبه 26 شهریور 1396 06:07 ق.ظ
Appreciate the recommendation. Will try it out.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 12:24 ق.ظ
Hey There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.
I'll be sure to bookmark it and come back to read more
of your useful info. Thanks for the post. I'll certainly comeback.
سه شنبه 29 فروردین 1396 12:56 ق.ظ
Howdy! I know this is kinda off topic however , I'd figured I'd ask.
Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog post or vice-versa?
My website discusses a lot of the same topics as yours and I believe we could
greatly benefit from each other. If you're interested feel free to shoot
me an email. I look forward to hearing from you!
Fantastic blog by the way!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :